Spring til hovedindhold
null

Mission, mål
og strategi

Det hele startede i 1949 på den amerikanske østkyst, og siden da har GANT udviklet sig fra at være en banebrydende skjorteproducent til et amerikansk sportstøjsmærke af høj kvalitet. For os begynder bæredygtighed med vores produkter. Vores mål er at udvikle tidløse beklædningsgenstande i materialer af høj kvalitet, der er elsket af forbrugerne, og som er designet til at have en længere levetid. 


Bæredygtighed er den røde tråd i alt, hvad vi gør. Produktion og forbrug af detailprodukter og beklædningsgenstande kan have miljømæssige og sociale konsekvenser i hele deres livscyklus. Derfor stræber vi efter at integrere bæredygtighedsaspekter i alle faser af vores værdikæde for at håndtere eventuelle potentielle konsekvenser for mennesker og vores planet.

null

Mål og strategier

GANTs bæredygtighedsmål og -strategier har til formål at håndtere de vigtigste påvirkninger af miljøet og mennesker i vores værdikæde. De vigtigste mål omfatter:

  • Materialeforbrug: I 2022 skal al bomuld være af bæredygtig oprindelse. Al konventionel bomuld vil blive erstattet af mere bæredygtige alternativer som f.eks. Better Cotton, økologisk bomuld, genbrugsbomuld, bomuld dyrket i en omlægningsfase eller regenerativ bomuld.
  • Materialeforbrug: I 2025 vil 100 % af de vigtigste materialer være af bæredygtig oprindelse ved at konvertere alle vigtige materialer fra konventionelle til mere bæredygtige alternativer.
  • Vand: Reducerer vandaftryk i produktionen med 50 % i 2025.
  • Inden 2030 vil GANT reducere sit klimaaftryk med 50 % i alle aktiviteter og opnå netto-nul-udledning senest i 2050.


GANTs syv bæredygtighedsstrategier og mål kan findes her.


Vi har udarbejdet en handlingsplan på højt niveau for at nå vores mål, som omfatter følgende initiativer:

Strategi for trappe til bæredygtige fibre

Øg brugen af ​​bæredygtige materialer i vores produkter i henhold til strategien for bæredygtige fibertrapper.

Leverandørers bæredygtighed

Reducer miljøpåvirkningen og håndter sociale risici ved forarbejdning og fremstilling af vores produkter og materialer.

GANT 7 RULES

GANT 7-reglerne sigter mod at implementere cirkulære løsninger i alle faser af værdikæden for at maksimere ressourcerne og minimere spild. De 7 regler inkluderer Refresh, Repair, Relove, Rent, Regive, Remake og Recycle.

null

Klima

Som underskriver af FN's Fashion Industry Charter for Climate Action og FN's Fashion Pact er GANT forpligtet til at tilpasse vores klimamål til videnskaben. Produktionen og udvindingen af de råmaterialer, der anvendes i vores produkter, udgør den største del af vores klimaaftryk. At fremstille tidløse produkter af høj kvalitet er en vigtig del af vores klimastrategi, og vi stræber efter at reducere klimaaftrykket for hvert produceret produkt ved at bruge flere materialer af bæredygtig oprindelse i overensstemmelse med strategien for trappen til bæredygtige fibre. GANT samarbejder med leverandører, der anvender mere bæredygtige produktionsteknikker i forbindelse med fremstilling af produkter og materialer. Der fokuseres primært på våde processer som vask og farvning, som er processer med et betydeligt forbrug af energi og klimapåvirkning.


GANT har et klimamål, der er i overensstemmelse med klimavidenskaben. Målet er:

  • Inden 2030 vil GANT reducere sit klimaaftryk med 50 % i alle aktiviteter og opnå netto-nul-udledning senest i 2050.